“Ormánsági szelet”

Piackutatást végzünk fogyasztóink körében

A GINOP-5.1.3-16-2017-00171 azonosítószámú, Ormánsági szelet – helyi termékekkel a foglalkoztatásért c. projekt keretén belül piackutatást végzünk fogyasztóink és partnereink körében. A piackutatás célja, hogy képet kapjunk vendégeink elégedettségéről, és a kapott eredményekkel összhangban végezhessük el jövőbeni termékfejlesztésünket a vevői igények maximális kielégítése érdekében.

A kérdőív kitöltése anonim módon zajlik és 2019. július 31-ig érhető el a következő linkre kattintva: ORMÁNSÁG ZAMATA FOGYASZTÓI FELMÉRÉS

A kutatás lezárását követően a válaszok kiértékelésre kerülnek, majd az eredményekből egy összegző tanulmány is készülni fog.

Köszönjük, ha a kérdőív kitöltésével támogatja munkánkat!

Ormánság Zamata a Medvehagyma Fesztiválon

Az idei évben április 13-14-én kerül megrendezésre Baranya megye egyik legnagyobb gasztro fesztiválja, a Medvehagyma Fesztivál. A fesztiváli forgatagba Szövetkezetünk standja is megtalálható lesz a Medvehagyma Házban április 13-án 10-13 óráig. Kitelepülésünk során a vendégek megkóstolhatják az Ormánság Zamata – Diós Nasi termékünk csokis cseppes változatát. A nassolni – valón kívül Medvehagyma Manó készítéssel várjuk a gyerekeket, és minden érdeklődőnek egy Mecsek állatai – növényei matricával kedveskedünk. A kitelepülésünknek otthont adó Medvehagyma Ház további színes, családi programmal várja a fesztiválozókat.

Termékeink kóstolása és kézműves kreatív programunk ingyenes. Várunk szeretettel minden gyereket, felnőttet a Medvehagyma Házba!

Helyszín: Medvehagyma Ház (7677 Orfű, Dollár u. 2/1.)

Időpont: 2013. április 13. (10:00-13:00)

A kitelepülés a GINOP-5.1.3-16-2017-00171 kódszámú, Ormánsági szelet – helyi termékekkel a foglalkoztatásért c. projekt keretén belül valósulhat meg.

 

meghivo_kitelepüles_aprilis

 

Kitelepültünk az ökoturisztikai szolgáltatók és falusi szálláshely szolgáltatók regionális találkozójára

Orfűn, a Medvehagyma Házban 2019. február 26-án a Dél – Dunántúli Régió ökoturisztikai és falusi szálláshely szolgáltatói találkoztak egymással egy egész napos gasztro workshop keretén belül, mely a “Természetes ízek a Dél-Dunántúlon” címet viselte. A Gyeregyalog.hu Egyesület által szervezett szakmai napon a régióban termő zöldségekből, gyümölcsökből készült finomabbnál finomabb püréket, szendvicskrémeket, lekvárokat, csatnikat, medvehagymás készítményeket és pogácsát  lehetett kóstolni. A finomságokon kívül vaddisznó raguleves, sült tarja medvehagymaszósszal, és krumpliköret is került az asztalokra. A jelenlévők mézet is kóstolhattak és bepillantást nyerhettek a méz minősítési  szempontrendszerébe is.

Az ökoturisztikai látogatóközpontban a nap folyamán olyan témákról folytak előadások és műhelyviták, mint az ENSZ Fenntartható Fejlődési céljai, a hunyoros ökoturisztikai minősítési rendszer kiterjesztése, a helyi termékek helye és szerepe a turisztikai szolgáltatásokban.

A potenciális ügyfélszerzés és új partnerségi kapcsolatok kiépítése érdekében Szövetkezetünk is kitelepült Orfűre. A turisztikai szolgáltatók megkóstolhatták a csokis és a sima diós Ormánság Zamata – Diós Nasi termékünket. Ismét számos elismerést kaptunk termékünkre vonatkozóan, és több szolgáltató is jelezte, hogy szálláshelyén való árusítással szívesen hozzájárul értékesítési pontjaink bővítéséhez.

 

 

 

 

Cserkúti kitelepülésünk képekben

2018. október 20-án Cserkúton jártunk igazi helyi termék rajongók között. A Vörösdombi Vendégház udvarán került megrendezésre a Alternatív konyha főzőműhely – Őszi  ízek a spájzban c. gasztro program, amelyre a GINOP-5.1.3-16-2017-00171 azonosítószámú projekt keretén belül Szövetkezetünk is kitelepült. A diós és csokis ízeben kínáltuk az Ormánság Zamata – Diós Nasi termékünket a vendégeknek, akiktől sorra kaptunk a dicséreteket és az elismerő szavakat. A program szervezője a Gyeregyalog.hu Egyesület volt.

 

 

 

Tájékoztató infoblokk_kedv_final_felso_cmyk_ESZA a GINOP-5.1.3-16-2017-00171 kódszámú projekt előre haladásáról

A Baranyai Kreatív Szövetkezet 2018. január 1-én induló GINOP-5.1.3-16-2017-00171 kódszámú, “Ormánsági szelet – helyi termékekkel a foglalkoztatásért” c. projektje során 2,5 fő foglalkoztatása mellett hozta létre saját helyi termék márkánkat, az Ormánság Zamatát.

Munkavállalóink termékmenedzser, marketingasszisztens, és gondok munkakörben dolgoznak. Két főt teljes munkaidőben, egy főt részmunkaidőben (napi 6 órában) foglalkoztatunk.

Az első mérföldkövet 2018. május 30-án értük el. A projekt megvalósítása során ez idő alatt a folyamatos foglalkoztatás mellett létrehoztuk az új márkánkhoz kapcsolódó logót, és annak bannerét, és elkészült egy roll up.

Létrehoztuk közösségi oldalunkat a Facebookon, ahol folyamatosan közzétesszük megjelenéseinket, programjainkat.

Természetesen a projekt indulását követően elkészítettük a  C típusú tájékoztató táblát is, amit a Szövetkezet székhelyén helyeztünk ki.

A 2. mérföldkő megkezdése óta lebonyolítottunk 1 db kitelepülést Szaporcán a Bőköz Fesztivál keretén belül, ahol a vendégek megkóstolhatták az Ormánság Zamata – Diós Nasi termékünket. Legközelebbi kitelepülésünket októberre tervezzük Cserkútra. A szemléletformáló akciónk a Zserbó délután elnevezésű gasztrorendezvény keretében valósult meg Orfűn 2018. szeptember 8-án, ahol 300 db zserbóval és gyümölccsel láttuk vendégül a II. Akadálymentes Turizmus Nap fogyatékkal élő vendégeit és kísérőit. A rendezvényhez kísérőprogramként kapcsolódva lufihajtogatással, akadálymentes kalandjátékkal kedveskedtünk a résztvevőknek.

Diós Nasi termékünkről és a Szövetkezet tevékenységéről megjelent egy online PR cikk az a Pécsi Hírhatár portálján, és egy nyomtatott hír a Dunántúli Napló Grátisz magazinjában. A gasztro rendezvényünket a Rádió1 programajánló rovatában hirdettük 3 napon keresztül.

Bannerünk megtalálható honlapunkra való átirányítással a Baranya Zöldút, a Gyeregyalog.hu Egyesület, a Tekeresi Lovaspanzió, és az Orfűi Helyi Termék és Kézműves Piac weboldalakon.

Elkészült 500 db szórólap, további marketingeszközeinket – katalógus és a céges ajándéktárgyakat – október végéig készítjük el.

A kötelező nyilvánosságnak megfelelve tettük közzé ezt a tájékoztatást, illetve elkészítettük termékünkről, kitelepülésünkről a kommunikációs célra is alkalmas fotódokumentációt.

A 2019. évben még két db workshopot szervezünk, és 2 db tréninget a digitális írástudás és a kommunikáció témakörében. Ezeket a képzéseket elsősorban munkavállalónk, tagjaink és hozzátartozói számára szervezzük, de szívesen látunk külsős érdeklődőket is.

Készült: 2018. szeptember 10.

 

Zserbó délután a II. Akadálymentes Turizmus Naponbaranyai kreativ_akadalymentes nap

Orfűn 2018. szeptember 8-án második alkalommal kerül megrendezésre az akadálymentes Turizmus Napja. A rendezvény célja, hogy felhívja a figyelmet a fogyatékkal élő és egészséges emberek közötti szakadék megszüntetésének fontosságára, a kölcsönös elfogadás motiválása. Ezen a különleges napon a szervezők számos turisztikai, sportolási alkalmat igyekszenek elérhetővé tenni olyan embertársaink számára is, akiknek ezekre amúgy még soha nem nyílt lehetősége. Élményeket szeretnének nyújtani fogyatékkal élők számára például akadálymentes kerékpárok kipróbálásával, motorozással, motorcsónakázással, vitorlázással, látássérülteknek autóvezetéssel, sárkányhajózással, kajakozással-kenuzással, lovaglással, horgászással.

A családi-és zenei programok között mindenki megtalálja a kedvére való kikapcsolódási lehetőséget. A Baranyai Kreatív Szövetkezet Zserbó gasztro-délutánjával  csatlakozott a nemes célú rendezvényhez.  12 órától a fogyatékkal élők és kísérőik számára zserbót és gyümölcsöt kínálunk az Éden-szigeten, a gyerekeknek hajtogatott lufikkal tesszük vidámmá a napot, az izgalmakra vágyóknak pedig akadálymentes kalandjátékkal kedveskedünk. A program ingyenes.

A Meghívó a jobb olvashatóság kedvéért megnyitható itt: meghivo_gasztromeghivomeghivo2meghivo3

 

 

Sikeresen lezajlott kitelepülésünk a Bőköz Fesztiválon

A Baranyai Kreatív Szövetkezet a Bőköz Fesztivál keretében teleült ki új termékével a szaporcai Cifraház udvarára 2018. augusztus 25-én. A fesztivázolók megkóstolhatták újonnan kifejlesztett termékünket, a diós nasit. Ez tulajdonképpen egy  biscotti, amely ormánsági dióból készült. A látogatók  portói, kandírozott narancs, rum aromás, csokis cseppes ízekben kóstolhatták meg a finomságot. A termékkóstoló ingyenes volt. A helyszínen készült fotókat Ruprech Judit fotográfus készítette.

A kitelepülés GINOP-5.1.3-16-2017-00171 azonosítószámú, “Ormánsági szelet – helyi termékekkel a foglalkoztatásért” c. projekt keretén belül valósulhatott meg.

 

 

Az Ormánság Zamata brandinfoblokk_kedv_final_felso_cmyk_ESZA

A Baranyai Kreatív Ipari és Turisztikai Szociális Szövetkezet 2018. januárjában indította el a  GINOP-5.1.3-16-2017-00171 kódszámú, Ormánsági szelet – helyi termékekkel a foglalkoztatásért c. projektjét, amelynek elsődleges célja a munkaerőpiacon hátrányos helyzetű csoportok foglalkoztatása. A projekt tárgya egy új helyi termék brand kialakítása. Ehhez kapcsolódóan 3 munkahelyet teremtettünk, és létrehoztuk saját helyi termék márkánkat Ormánság Zamata névvel. A projekt első négy hónapja alatt elkészült a márkanévhez tartozó logó is, amellyel szerettük volna kifejezni az Ormánság jellegzetességeit.

A tervezés során kiindulópontunk az volt, hogy a tájegység földrajzi nevének eredete vitatott. Feltehetően  a finnugor eredetű orom, ormágy, ormány (‘hegycsúcs, hegytető, lápos terület’) szavakból, vagy a török orman (‘erdő’) szóból származik. A finnugor etimológia szerint az első lakók a vizes területekből kiemelkedő ormákra építkeztek. Mi nem szerettünk volna az etimológiai vitában állást foglalni, ezért igyekeztünk a logóban a finnugor és a török eredetet egyaránt tükrözni. A logó alján elterülő csíkok jelentése kettős: egyfelől jelképezik a lápos területet, másfelől magát a Dráva folyót. A domb az “ormánt”, a belőle kinövő ág  az erdőre utal, illetve levelei szimbolizálják a helyi értékeket, azon belül is az általunk létrehozott helyi terméket, mint gasztronómiai – turisztikai értéket. A háttérben lévő kör jelentése szintén kettős: összekapcsolja, egységbe foglalja az egész szimbólumrendszert és jelképezi az Ormánság kezdőbetűjét, az O betűt.

Ormánság Zamata_logo

 

Ormánsági szelet – helyi termékekkel a foglalkoztatásért

GINOP-5.1.3-16-2017-00171

A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül a Nemzetgazdasági Minisztérium által 2016. június 10-én meghirdetett Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése” (GINOP-5.1.3-16)  című felhívás alapján a(z) Baranyai Kreatív Ipari és Turisztikai Szociális Szövetkezet támogatási kérelmet nyújtott be 2017. 10. 05. napon.

A projekt címe: Ormánsági szelet – helyi termékekkel a foglalkoztatásért.

A GINOP-5.1.3-16-2017-00171 azonosító számú támogatási kérelem pozitív elbírásában részesült, és azt a Támogató támogatásra alkalmasnak ítélte.

 A projekt célja egy új brand kialakítása és hozzá kapcsolódóan egy komplex helyi termék csomag létrehozása, és piacra juttatása. A termékcsomag termékfajtái: lekvárok, csatnik, aszalt és szárított erdei- mezei növények és termések, dinnyéből készült finomságok (dinnyeméz, dinnyehéj dzsem, savanyú dinnye).

Ezek a termékeket külön-külön is árusításra kerülnek  a fogyasztók számára kitelepüléseken, helyi termék piacokon, ill. más szervezetek rendezvényein és a Vajszlón, illetve az Ormánság területén nagyobb eseményeken. Termékünkkel szeretnénk betörni a kiskereskedelembe is, hogy ismertté tegyük a Szövetkezet céljait és termékeit a vásárlók körében, továbbá a projekt keretén belül megrendezésre kerülő programok és termékeink által erősíteni kívánjuk a dél-baranyai Ormánság turisztikai imázsát.

Az új termékmárkánkkal garantáljuk a minőségi helyi termékeket, ezzel a jó minőségű, megbízható forrásból származó magyar termékek palettáját bővítjük. Termékeink egész évben elérhetők lesznek a magyar árukat árukat előnyben részesítő boltokban és a dél-dunántúli régióban megrendezésre kerülő piacokon, gasztronómiai rendezvényeken, téli időszakban főleg adventi vásárokon.

Szervezeti célunk az új helyi termék márkánk piacra juttatása és ismertségének növelése, hatékony marketinggel elérni a régió kiskereskedelmi forgalmazóit és a fogyasztókat.

Társadalmi célunk egy gazdaságilag elmaradott, nagyarányú munkanélküliséggel küzdő térségben állandó pozíciók megteremtésével a hosszú távú foglalkoztatás, és szezonális munkával (termések gyűjtése, termékárusítás piacokon) a tartós munkanélküliek jövedelemhez juttatása.  A fejlesztés során a megvalósítás időszakában 2,5 főt foglalkoztatunk alkalmazotti jogviszonyban. A termékmenedzsert és a marketingasszisztenst teljes munkaidőben, a gondnokot részmunkaidőben alkalmazzuk. Hosszú távon célunk a munkaerő megtartása és bővítése, ezért a projekt fizikai befejezése után további munkaerő felvételét tervezzük.

Fogyasztói célcsoportjaink a 20-70 év közötti egészségtudatos vásárlók,helyi és környékbeli önkormányzatok, civil szervezetek. Piaci árusításkor Vajszló és környékén élő családos 30-60 év közötti korosztályba tartozó lakosok, turisták.

 

Reklámok