“Ormánsági szelet”

Zserbó délután a II. Akadálymentes Turizmus Naponbaranyai kreativ_akadalymentes nap

Orfűn 2018. szeptember 8-án második alkalommal kerül megrendezésre az akadálymentes Turizmus Napja. A rendezvény célja, hogy felhívja a figyelmet a fogyatékkal élő és egészséges emberek közötti szakadék megszüntetésének fontosságára, a kölcsönös elfogadás motiválása. Ezen a különleges napon a szervezők számos turisztikai, sportolási alkalmat igyekszenek elérhetővé tenni olyan embertársaink számára is, akiknek ezekre amúgy még soha nem nyílt lehetősége. Élményeket szeretnének nyújtani fogyatékkal élők számára például akadálymentes kerékpárok kipróbálásával, motorozással, motorcsónakázással, vitorlázással, látássérülteknek autóvezetéssel, sárkányhajózással, kajakozással-kenuzással, lovaglással, horgászással.

A családi-és zenei programok között mindenki megtalálja a kedvére való kikapcsolódási lehetőséget. A Baranyai Kreatív Szövetkezet Zserbó gasztro-délutánjával  csatlakozott a nemes célú rendezvényhez.  12 órától a fogyatékkal élők és kísérőik számára zserbót és gyümölcsöt kínálunk az Éden-szigeten, a gyerekeknek hajtogatott lufikkal tesszük vidámmá a napot, az izgalmakra vágyóknak pedig akadálymentes kalandjátékkal kedveskedünk. A program ingyenes.

A Meghívó a jobb olvashatóság kedvéért megnyitható itt: meghivo_gasztromeghivomeghivo2meghivo3

 

Sikeresen lezajlott kitelepülésünk a Bőköz Fesztiválon

A Baranyai Kreatív Szövetkezet a Bőköz Fesztivál keretében teleült ki új termékével a szaporcai Cifraház udvarára 2018. augusztus 25-én. A fesztivázolók megkóstolhatták újonnan kifejlesztett termékünket, a diós nasit. Ez tulajdonképpen egy  biscotti, amely ormánsági dióból készült. A látogatók  portói, kandírozott narancs, rum aromás, csokis cseppes ízekben kóstolhatták meg a finomságot. A termékkóstoló ingyenes volt. A helyszínen készült fotókat Ruprech Judit fotográfus készítette.

A kitelepülés GINOP-5.1.3-16-2017-00171 azonosítószámú, “Ormánsági szelet – helyi termékekkel a foglalkoztatásért” c. projekt keretén belül valósulhatott meg.

Az Ormánság Zamata brandinfoblokk_kedv_final_felso_cmyk_ESZA

A Baranyai Kreatív Ipari és Turisztikai Szociális Szövetkezet 2018. januárjában indította el a  GINOP-5.1.3-16-2017-00171 kódszámú, Ormánsági szelet – helyi termékekkel a foglalkoztatásért c. projektjét, amelynek elsődleges célja a munkaerőpiacon hátrányos helyzetű csoportok foglalkoztatása. A projekt tárgya egy új helyi termék brand kialakítása. Ehhez kapcsolódóan 3 munkahelyet teremtettünk, és létrehoztuk saját helyi termék márkánkat Ormánság Zamata névvel. A projekt első négy hónapja alatt elkészült a márkanévhez tartozó logó is, amellyel szerettük volna kifejezni az Ormánság jellegzetességeit.

A tervezés során kiindulópontunk az volt, hogy a tájegység földrajzi nevének eredete vitatott. Feltehetően  a finnugor eredetű orom, ormágy, ormány (‘hegycsúcs, hegytető, lápos terület’) szavakból, vagy a török orman (‘erdő’) szóból származik. A finnugor etimológia szerint az első lakók a vizes területekből kiemelkedő ormákra építkeztek. Mi nem szerettünk volna az etimológiai vitában állást foglalni, ezért igyekeztünk a logóban a finnugor és a török eredetet egyaránt tükrözni. A logó alján elterülő csíkok jelentése kettős: egyfelől jelképezik a lápos területet, másfelől magát a Dráva folyót. A domb az “ormánt”, a belőle kinövő ág  az erdőre utal, illetve levelei szimbolizálják a helyi értékeket, azon belül is az általunk létrehozott helyi terméket, mint gasztronómiai – turisztikai értéket. A háttérben lévő kör jelentése szintén kettős: összekapcsolja, egységbe foglalja az egész szimbólumrendszert és jelképezi az Ormánság kezdőbetűjét, az O betűt.

Ormánság Zamata_logo

 

Ormánsági szelet – helyi termékekkel a foglalkoztatásért

GINOP-5.1.3-16-2017-00171

A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül a Nemzetgazdasági Minisztérium által 2016. június 10-én meghirdetett Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése” (GINOP-5.1.3-16)  című felhívás alapján a(z) Baranyai Kreatív Ipari és Turisztikai Szociális Szövetkezet támogatási kérelmet nyújtott be 2017. 10. 05. napon.

A projekt címe: Ormánsági szelet – helyi termékekkel a foglalkoztatásért.

A GINOP-5.1.3-16-2017-00171 azonosító számú támogatási kérelem pozitív elbírásában részesült, és azt a Támogató támogatásra alkalmasnak ítélte.

 A projekt célja egy új brand kialakítása és hozzá kapcsolódóan egy komplex helyi termék csomag létrehozása, és piacra juttatása. A termékcsomag termékfajtái: lekvárok, csatnik, aszalt és szárított erdei- mezei növények és termések, dinnyéből készült finomságok (dinnyeméz, dinnyehéj dzsem, savanyú dinnye).

Ezek a termékeket külön-külön is árusításra kerülnek  a fogyasztók számára kitelepüléseken, helyi termék piacokon, ill. más szervezetek rendezvényein és a Vajszlón, illetve az Ormánság területén nagyobb eseményeken. Termékünkkel szeretnénk betörni a kiskereskedelembe is, hogy ismertté tegyük a Szövetkezet céljait és termékeit a vásárlók körében, továbbá a projekt keretén belül megrendezésre kerülő programok és termékeink által erősíteni kívánjuk a dél-baranyai Ormánság turisztikai imázsát.

Az új termékmárkánkkal garantáljuk a minőségi helyi termékeket, ezzel a jó minőségű, megbízható forrásból származó magyar termékek palettáját bővítjük. Termékeink egész évben elérhetők lesznek a magyar árukat árukat előnyben részesítő boltokban és a dél-dunántúli régióban megrendezésre kerülő piacokon, gasztronómiai rendezvényeken, téli időszakban főleg adventi vásárokon.

Szervezeti célunk az új helyi termék márkánk piacra juttatása és ismertségének növelése, hatékony marketinggel elérni a régió kiskereskedelmi forgalmazóit és a fogyasztókat.

Társadalmi célunk egy gazdaságilag elmaradott, nagyarányú munkanélküliséggel küzdő térségben állandó pozíciók megteremtésével a hosszú távú foglalkoztatás, és szezonális munkával (termések gyűjtése, termékárusítás piacokon) a tartós munkanélküliek jövedelemhez juttatása.  A fejlesztés során a megvalósítás időszakában 2,5 főt foglalkoztatunk alkalmazotti jogviszonyban. A termékmenedzsert és a marketingasszisztenst teljes munkaidőben, a gondnokot részmunkaidőben alkalmazzuk. Hosszú távon célunk a munkaerő megtartása és bővítése, ezért a projekt fizikai befejezése után további munkaerő felvételét tervezzük.

Fogyasztói célcsoportjaink a 20-70 év közötti egészségtudatos vásárlók,helyi és környékbeli önkormányzatok, civil szervezetek. Piaci árusításkor Vajszló és környékén élő családos 30-60 év közötti korosztályba tartozó lakosok, turisták.

 

Reklámok